11 Mac 2012

::Di "Serang" Jiran Rumah Bawah:



Gini citer nyer....
Hari Jumaat  2 minggu yg lepas,
lebih kurang pukul 12 tghari, tetiba jer rumah saya di "SERANG"...
Mula2 saya ingat anak saper lah yg duk "gegar" Grill pintu umah saya nie,
sekali bila jenguk dr tingkap kat bilik Batrisya, saya nampak Muka jiran Bawah rumah saya...

"Alamak!! Mamposss...." (bak kata Abon dalam Maharaja Lawak Mega hari tue, )
saya bukak pintu.....tengok muka jiran bawah nie masam, dengan berbaju tido dan bersweater.

Jiran Bawah : Awak tahu tak saya nie kerja malam???

Saya : (Geleng kepala.....)

Jiran Bawah : Saya baru balik kerja tahu??? saya nak tido....

Saya : Maaf kak.. saya ingat tak der orang, sbb saya tengok kereta akak tak der. saya dah mintak izin dgn jiran sebelah rumah saya. Dia kata tak per.....

Jiran : klu nak buat kerja tue.. tengok lah masa sikit.... nie orang nak tido sibuk nak buat kerja.BISING tau!!

Saya : Maaf...  saya dah siap dah pun...

Jiran Bawah : kalau saya dengar lagik, siap awak! ( sambil menjeling pada saya)


Ewahhh-ewahh... pandai pulak nak marah2 org sbb bising, yang dia tue.. dok memekak 24 jam 7 hari seminggu tak der pulak jiran2 kat sini nak serang dia...Eeee.. rasa nak menjawab jer time tue.... tp..Entah apesal lidah nie kelu ... bukan bising apa pun... saya cuma alihkan sofa dr ruang tamu ke bilik Batrisya jer. Kesian kat Baby Balqis tak der ruang nak "merempit" dengan Walker dia....


Lagipun...Saya ingat pukul 12 tghari tue dah kira ok lah... sbb klu buat malam, takut ganggu org nak tido, klu buat pagi  takut orang tak bangun tido lagik... sgt2 slowly saya tolak sofa tue sbb Baby Balqis tengah tido,pelk betul, baby balqis pun tak terjaga... mcm mana pulak jiran bawah nie kata bising sgt.... petang nyer saya jumpa kak sue, jiran sebelah rumah, tanya dia bising sgt ker saya tolak sofa tghari tadi ... kak sue kata dia tak dengar apa2 pun....


Poyo betul jiran bawah nie... Mencikkkk!!!





2 ulasan:

kasihibu berkata...

uikss...tension punya jiran gitu, memang telinga gajah lah tu boleh pulak tersedar.

Mama Mya berkata...

Kasih Ibu

Yerlah kak.. tensiion tahap gaban dah nie.. klu dia duk meroyan maki hamun anak2 dia.. tak der lak dia pikir bising ker tak...

Gine lah nasib orang duk umah flat.... huhuhu.... bila lah dpt duk umah teres mcm akak... :)