26 Oktober 2009

::Dah Tak Hisap lagikkk....::

Tajuk entry nie lain macam jer maksud dia... heheheh

Ginie citernyer..... pas Mya berhenti BF masa umur dia 6 bulan... sy bagi dia isap punting... mula2 tue sbb nak bagi senang tido... pastue lama2 dia jadik ketagih pulak... bayangkan dalam dok tido tue kalau tercabut jer punting dr mulut dia.. dia leh raba-raba sambil mata terpejam cari balik punting tue pastue bila dah dapat terus dia masuk dalam mulut... kalau tak der punting jgn harap dia nak tidur. Mmg susah lah... dah tue pulak tak mo tukar punting lain... nak yg dia isap tue jugak... sampai dah nak hilang kaler punting tue.

Lama2 saya makin risau dgn keadaan gigi Mya yg semakin Kedepan... jadikkk... saya cuba petua dr mak saya... "Lumurkan Punting dengan asam jawa" pastue tunjuk kat Mya sambil buat muka JIJIK.... Eeee Punting Mya ada ULATTTTT... Yeakkkk

Ingatkan tak berhasil... tapi.. dengan sekali percubaan sahaja... ianyer berhasil... dan sekarang saya rasa lega sbb mya dah tak mintak PUNTING... tapi kadang2 ada gak dia tanyer... "Ma.. Ting" ... (Mama Punting).... saya cepat2 bgtau dia... Punting Mya ada Ulat.... terus dia cakap... "anakkk"... (Tak nak)... heheheh

DULU
Setiap saat punting mst ada kat mulut dia...


SEKARANG
Dah tak HISAP lagi.....
Punting Mickey Mouse tue saya simpan jadikan kenangan.. hehehe




2 ulasan:

lia berkata...

lawa nyer anak dara ni pakai cekak rambut... suka 1st pic dia tu... mcm da bsar sgt dari umur... cute...

Mama Mya Elzara berkata...

hehehe Thanks lia...
salam perkenalan... Dr Mama Mya