06 Mei 2010

::Mya Oh Mya::

Ok Jom tengok perkembangan Mya di usia 2 Tahun 5 Bulan....

- Untuk sy Pencapaian yg amat membanggakan ialah... Mya dah tak pakai Pampers!!! Yeaahh... Jimat mama & Papa... Al-hamdullillah walaupun tak pakaikan pampers waktu tido dia dah pandai bangun & pg tandas sendiri waktu malam. cuma kadang2 kalau nak pg jalan jauh sy akanpakaikan dia pampers itupun taklama sbb dia rasa rimas kot.

- Pandai Mengira mengikut turutan tp... smpai 15 jer buat masa nie... kalau suh sambung sampau 20...mula lah tonggang tebalik jadinyer.

- Pandai ABC sampai Z, tp mst nak kena nyanyi... kalau tak nyanyi kelaut semua huruf2 tue...

- Sgt suka berkawan... tp kawan semuanyer yg lebih tua dr dia...

- Sgt Menjaga harta benda ... contoh.. klu dia bawak brg mainan @ alat tulis dia g Taska, tak akan ada barang yg kurang pun bila dia bawak balik rumah semua... klu hilang dia akan cari sampai jumpa...kengkadang pening jugak dibuatnyer.....

- Asal jumpa kereta kembara kaler Silver mst dia cakap "tue kete Nenek".... (adehhh mcm lah nenek dia sorang jer yg pakai kereta kembara kaler silver kat malaysia nie...)

- Sgt Suka mewarna... Tp paham2 jerlah... kalau budak umur 2 tahun mewarna.. hehehe

- Dah pandai nak melawa okehhh!!! pg2 nak g Taska pun sibuk nak suh pakaikan Lipstik...adehhh sakit kepala sy....

- Pelik lah.. semenjak 2 menjak nie.. mya sgt suka berbogel... balik dr taska, sampai jer umah mst dia tanggal semua baju & seluar dia... termasuk spander... adeiii dah rupa "Toyol"lah pulak...

- Makanan febrettt mya adalah.. "nasik lemak" & segala jenis Jelly.... kalau beli sebungkus.. tak sampai setengah jam dah habis dia adap jelly2 tue...

- Pandai ambik hati tau.....kalau kita marah dia akan peluk & cium pipi kita... maka tak jadi lah nak marah masa tue

- suke sgt dengar Mya cakap..... "ciannnn..... dia" @ "mama ...pleasee...."

- dan Perkembangan terbaru Mya adalah.....









Dia sgt rajin membasuh botol susu atau apa sajer yg ada dalam sinki....dia akan angkut kerusi study dia yg ada dalam bilik kat dapur pastue panjat kerusi tue & mulakan kerja2 mencuci...... sabar jerlah.....


2 ulasan:

zaril berkata...

pasni bleh mama goyang kaki jer.. soh jer cha cuci pinggan mangkuk kan?

Mrs.Azlan berkata...

zaril : kikiki... Alamat banjir ah satu rumah kalau Cik Mya nie cuci pinggan.. hehehehe