02 Ogos 2011

:: Cerita Semalam Semalam::



Hehehe berapa byk semalam daaa......


Semalam semalam = Hari Sabtu....saya & En Hubby habiskan masa mendobi baju kat Kedai Dobi Layan Diri. nie semua gara2 kat rumah masih tak ada air.... mula2 hari tue gagah jugak hantar baju kat kedai Dobi, tp sekali hantar kena 2,3 puluh hinggit (Haaaa semputtt....).. klu seminggu 2 kali hantar dobi, tokei balak pun boleh Pokai...


Lebih kurang mcm nie lah Rupa
Mesin Dobi Layan diri kat tempat saya pergi tue.



Jadi... kami ambik langkah berjimat cermat (hahaha jimat lah sgt...) pegi dobi sendiri, sib baik lah kat Puchong nie ader kedai Dobi layan diri, Mesin basuh 6 kilo = RM 2.50 sekali cucian.... klu agak2 baju tue byk... boleh pilih mesin basuh 8 kilo = RM 4 sekali Cucian, sabun ngan Soflan kena bawak sendirik dr rumah...


Kami ambik 2 mesin, 6 kilo dengan 8 kilo.... lepas cuci boleh terus keringkan... tp tue kira harga lain... 40 minit = RM 2.50 kebetulan masa mendobi tue cuaca agak mendung... jadi En Hubby suh keringkan baju2 tue kat situ.... balik rumah terus jer lipat tak yah nak jemur2 dah.


Mesin Pengering

Credit Pic : Pink Monster


Berjam jugak lah kami anak beranak berkampung kat kedai dobi tue... bayangkan lah... bukan sehari dua nyer stok baju kotor... Tp... seminggu punyer stok x 3 beranak.... nasib baik baby belum kuar lagik... kalau tak... lagi azab...


Petang ahad, SYABAS datang sambung semula Meter air... itu pun tak leh nak bersuka ria sgt sbb.... bila2 masa jer SYABAS boleh cabut balik meter air tue... selagi ader malaun2 yang tak bayar tunggakkan dorang yg beribu2..... Malangnyerlah Nasib beli umah kat situ... :(



Note :
Ermm... Cikgu yg Duduk kat depan umah kami tue, dah pun selamat Pindah kat rumah teres. Mybe tak tahan sbb selalu tak der air kat apartment tue.... Kami nie... tak taulah....ingat klu ader lagik masalah air pas nie... nak pindah umah teres jugak lah... tak larat lah nak ngangkut air hari2, Mandi nak kena jimat2, Nak Ukk-Ukkk kena tahan2, nak masak kena guna air Mineral sbb air dr Pili Bomba tue Kuning sgt.....






5 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

ni lah di katakan sebab nila setitik habis susu sebelanga kan?

Mommy Aisy berkata...

ade ke kat puchong ni dobi layan diri mama D? kat mana? pastu akak dok apartment mana?

mama Mya Elzara berkata...

sayang Ibu
Betul tue kaka... bak kata pepatah yg saya buat sendiri..
"Sorang buat taik... semua dapat bau.... "

Kami terpaksa kutip duit satu rumah RM 50 untuk tolong bayarkan tunggakan bil yg ada... klu tak buat mcm tue smp kesudah SYABAS tak sambung lagik meter air kat Apartment tue...

mama Mya Elzara berkata...

Mommy Aisy
Ader lah sayang... kat Puchong Prima,Depan Alfa Maju... 1 barisan ngan Building Maybank... kecik jer kedai tue.. tak der org jaga pun.. kiranyer kena pandai2 sendirik lah nak guna mesin tue.. hehehe

Akak duk kat Ruvena Villa Taman Putra Perdana...tempat Jin Bertendang.. huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

salam satu malaysia

saya dari MSB Laundry Enterprise ada membuat pakej untuk menjadi ahli perniagaan mesin basuh layan diri..anda hanya perlu sediakan modal perniagaan dan berikan lokasi kedai yg selebihnya akan kami uruskan..kami akan berikan khidmat percuma seperti penghantaran,pemasangan dan jaminan..anda cuma perlu goyang kaki sahaja kerana kami yg akan setup dari A-Z..berminat sila hubungi saya di 0126201836 atau m.syafiq_bizmanagement@yahoo.com