03 September 2013

::Dah nak habis Raya, Baru nak cerita pasal RAYA::


Assalammualaikum... 



Selamat Hari Raya Semua.... (masih tak terlambat lagikan?? )
Kalau ada tersalah kata, terlanjur bicara, Maaf zahir & Batin saya Ucapkan.


 Ramadhan tahun ini diberi sedikit ujian dari Allah, bermula dengan Batrisya  Demam Denggi , nyaris-nyaris nak kena tahan Wad, selang 2 hari lepas Batrisya baik dari demam Denggi, Balqis pulak kena Jangkitan Kaki,Tangan & Mulut yang berpunca dari Taska. 


Lepas hantar anak2 ke kampung, saya pulak batuk + selsema + demam malam (masuk jer maghrib mesti demam smp menggigil2 badan) sampai lah hari nie masih belum sihat sepenuhnya, nasib lah ada En suami yang sanggup layan sakit pening si isteri nie. Terima Kasih En Suami. 


Cerita Raya Saya biasa2 jer, sama seperti tahun2 yang lepas. 
Persiapan raya semuanyer serba sederhana.  




Tahun nie baju raya bertemakan warna Pink+Mint Green


Mak & Abah.... 
Mak kata raya tahun nie, tak sempat nak pakai bedak,calit lipstik apa bagai,  sebab sibuk layan jiran2 yang datang awal pagi. Walaupun tak Makeup, mak tetap cantik dimata saya. 

Abah pulak tak pernah tinggalkan kaca mata Ray Ban dia. dulu kini dan selamanya.   :) 


Gelagat Cucu2 dipagi raya. Kelakar nengok kakak Batrisya... siap tutup telinga, tak nak dengar adik dia nangis. 



Atok Tapa yang rajin sangat menyakat Cucu dia yang sorang nie.... Kalau dengan Balqis kurang sikit sebab Balqis lebih manja dengan nenek. 



Nengok lah tue...cucu yang sorang nie, Over.....dia yang lebih2 berlipstik & bereyeshadow apa bagai. kalahkan nenek siti nyer. 


Masa nak Salam dengan En Hubby, sempat lagik ber "Peace" dulu ambik gambar. 
lepas tue... air mata berjurai2 turun mcm hujan monsun tropika. Dasar "hati tisu" memamg macam tue. 




Mak Mertua Vs Menantu 
tengok ler rambut menantu tue... kalah rambut mak mertua....  :) 



Sebenarnya, saya tak boleh tengok gambar nie... mesti hati saya jadi sebak. 
tak tahu kenapa.... Mungkin sebab saya dapat rasakan kesedihan mak dan abah waktu tue. 




Nota Untuk Abah & Emak.... 


Abah - Emak...
Angah tahu hati Abah & Emak rindu...
Angah tahu Hati Abah & Emak sayu...
Angah tahu Hati Abah & Emak ingin sangat bertemu....

Angah nampak semua itu di mata Abah & Emak...
Walaupun abah & emak tak pernah berkata....
yang abah & emak rindukan mereka yang jauh disana...
tapi angah dapat rasakan nya....


Angah harap sangat....
Raya akan datang kita  dapat berkumpul satu keluarga....
Biar Riuh rendah rumah abah & emak dengan gelak tawa anak cucu ....

Insyaallah.... Masanya Akan tiba juga...

Along, Kak Sue, Nurul... Selamat Hari Raya....
Maaf Zahir Batin Dari Kami di sini....




Dikesempatan ini jugak...... saya ingin mengucapkan...


Selamat Hari Lahir yang ke 57 Tahun kepada abah yang tersayang
semoga abah sentiasa dimurahkan rezeki, sihat & hensem selalu.



Nota:  Rasa macam panjang sangat lah pulak entry raya saya tahun nie.... hehehe  


~SEKIAN Teriam Kasih~ 




1 ulasan:

hazlina azmi berkata...

cantiknya tema kaler raya korang...blogwalking...http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/