23 Julai 2008

AYAT-AYAT CINTA

Dah seminggu novel nie saya baca... tapi masih d muka surat 45... heheheh...maner tak nyer, asyik sibuk melayan Mya, sibuk dgn kerja rumah....
Teringat masa study dulu... pantang jumpa novel mst nak beli... sampaikan bilik hostel saya dah jadi cam kaunter meminjam buku kat perpustakaan siap kena tulis nama saper nak pinjam...ader yang pinjam pulang balik.. tapi ader gak yang pinjam tak pulang2... ader gak yang pulang... masyaallah... rupe dah lebih kurang pembungkus belacan novel itu.... tapi la nie semua novel2 tue dah di wakaf kan kepada adik2 sedara.
Novel nie lebih kurang macam HADIAH Lah dari B walaupun Novel nie B belikan atas permintaan saya...hehehehe.... timer kasih B... Mmmuahhh.
Jalan cerita dalam novel ini perlukan konsintrasi untuk D fahami... kerana bahasa yang di gunakan adalah bahasa indonesia dan bahasa arab... rugi rasanyer kalau kita hanya membaca.. tapi tak memahami unsur tesirat di sebalik cerita...
AYAT-AYAT CINTA
- ROSSA-
Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit
Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
KupertaruhkanMaafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus kutinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

2 ulasan:

Princess Redbloodsnow berkata...

sgt suke giler ngan lagu ayat² cinta
citer n novel tuh lom pnah z bace n nengok lg
org kate beshhh..nk pi tgk tp xde caper² yg nk temankan..sobsob

kene beli DVD ler gamaknyer...

mamaREDZHA berkata...

lorr.. suka baca novel ker?

Hubby I keja kt alaf 21,
nk beli novel oder je la ngn I dpt 15% diskaun...

kat umah pn belambak dia bwk balik,siap pas2 kt adik kt kg coz saya nie xsuke membaca...tgk yg ada gambar2 suka ler... hubby yg slalu citer kan,xyah baca...hehe!