20 Ogos 2010

::F.O.B.I.O::



Hari jumaat lepas... masa tue tgh duk drive nak g ambik stok barang.. tgh2 duk drive tue.. tetiber jer jalan Jem... layan jer lah sbb dah tau hari jumaat mmg mcm tue... pastue nampak lah ader sebuah lori pasir nie duk berenti kat link laju, dalam hati duk kata.. "ermmm mst lori rosak nie, pasl tue jln jem..."

Sy pun terus Drive sambil layan perasaan... bila sampai betul2 kat sebelah lori pasir yg rosak kat tengah2 jalan tue.. sy pandang kanan... "Astagfirullahalazim"....terlihat sekujur tubuh yg tertiarap betul2 kat tayar lori tue.... menggeletar kaki nak menekan panel minyak.... rasa mcm kereta tue tak berjalan jer...

Ya Allah... rasa menyesal sgt pandang ke sebelah kanan masa tue... klu sy tahu.. sy pandang depan jer... tak sanggup nak tengok keadaan mangsa tue. sy terus terbayang... andai kata dia isteri, mcm maner lah keadaan isteri dia bila dapat berita Suami dia kena gilis dgn lori pasir... Ya Allah.. hanya insan2 yg kuat sahaja yg diberi kekuatan untuk menghadapi dugaan sebesar tue.

Pada abang2, adik2, kakak2, makcik2 & pakcik2 yg tunggang motor kat luar sana.. harap berhati2 dijalan raya.. klu boleh jgn duk follow dekat sgt ngan Lori2 besar. BAHAYA!!!!...




2 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

isshhh ngeri, tp nasib baik dah di tutupkan?

Mya Elzara Batrisya berkata...

Sayang Ibu
tak tutup lagik kak.. nampak jelas org tue... helmet dia enuh ngan darah... tangan ngan kaki dia masih bergerak2... tp.... mcm dah tak der harapan sy rasa.... org ramai yg duk tengok mangsa tue pun tak berani nak pegang....