22 Disember 2009

::Darul Syiffa::



Jumaat Lepas....
Kawan baik sy mintak tolong temankan dia pg Pusat Rawatan Islam Darul Syiffa yg dimiliki oleh Ustaz Harun Din... sib baik lah jumpa tempat nie.. nun betul2 atas bukit kat area bandar baru bangi....kawan saya nie bukan lah terkena sampuk atau buatan orang... cuma nak dapatkan nasihat & pandangan dr org2 yg lebih arif...dia menghadapi tekanan perasaan yg sgt kritikal bukan GILA ok... cuma "JIWA KACAU" jer...


Betullah kata pepatah... jgn disangka.. air yg tenang tak der buaya.... ibarat macam kawan sy nie.. nampak cool... nampak happy... nampak sempurna dr zahirnya... tapi batinnya sgt2 bercelaru... tersiksa menanggung derita, luka, lara.. cewahhh mcm skrip drama lah pulak... hehehe....


Kebetulan masa kami sampai orang tak berapa ramai... kalau ikut angka giliran..kawan sy nie No 11, tapi.. entah kenapalah... nama kawan sy nie yg di panggil dulu... heheheh mybe sbb kawan sy tulis dlm buku pendaftaran tue penyakit ~ "TEKANAN PERASAAN".... so ustaz tue takut lah kalau2 kawan saya nie buat Gila... kang lari lintang pukang pulak org yg nak berubat kat situ...


Bila ustaz panggil nama kawan saya ... dia nengok kawan sy nie dr atas sampai bawah... siap cakap " betul ker Awak nie ada masalah Tekanan Perasaan???"... hehehe rasa cam nak tergelak jer time tue...


Kami masuk dalam sebuah bilik, kat situ.. ustaz mintak kawan saya nie cerita apa yg dia rasa... kawan sy nie pun cerita lah dr A - Z... Lepas kawan sy nie luahkan semua masalah dia... ustaz nie pun bagi sedikit tazkirah berkenaan "KEREDHAAN"... kata ustaz kita kena redha dgn segala2 kehendak & ketentuan Allah... Semua yg berlaku nie ada sebab & musababnyer... jgn kita salahkan Allah.... Kenapa Allah tak berikan apa yg sgt2 kita mahukan.... kerana... Allah lebih tahu segala2nyer dr kita...


pastue ustaz bacakan ayat2 alquran untuk tenangkan jiwa kawan saya nie... dalam masa yg sama.. saya pun rasa seakan-akan tenang jer jiwa bila dengar bacaan ustaz tue mendayu2 meresap kat jiwa... nak balik tue.. ustaz ada bekal kan air untuk kembalikan semangat kawan saya.

Sungguh mendalam maksud sebuah "Keredhaan"... tapi...adakah saya kuat untuk redha ketentuan Nya suatu hari nnt?? Ya Allah... aku masih belum bersedia....


Tiada ulasan: