15 Disember 2009

::TerpoKaiiii Sudahhh...::


Buat masa nie Kerja-kerja Renovation dah siap 65% semua nyer berjalan dgn lancar.... (cewahh mcm pembaca berita pulak..) tp yg tak bestnyer....Duit mcm air kuar dr "PAIP SYABAS"...Banyak modal jugak rupanyer nak masuk umah baru nie...Bagi sesetengah org yg mmg dah ada budget tinggi so tak kisah nak buat mcm mana... cakap jer.. "sy nak tebuk sini..sy nak pasang itu...saya nak tukar ini..." semua boleh jadi...
Tapi..bg yg "Budget Ciputtt" macam saya nie hanya mampu melihat & membelek2 sahaja sambil telan Air Liur...hahahaha... Agak2 teringin sgt nak benda tue terpaksa g survey dulu...compare lak harga...under budget ker tidak...balik rumah kena pikir pulak boleh ker...cukup ker....magrin dibuatnyer...
Nasib ada Along-abg sy... sbb dia lah yg byk membantu kitaorang dapatkan material2 berkualiti dgn harga paling Murah ikut budget & kemampuan kitaorg...Ikutkan hati byk benda nak buat tapi terpaksa buat yg mana PALING penting dulu... yg tak berapa nak penting tue... nnt bila ada rezeki lebih... baru boleh pikir balik. Takperlah...ini pun dah kira berSyukur sgt2..
Nota: Timer Kasih B.... sbb B byk berkorban untuk tunaikan impian kita...


2 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

haloo...D, tolong bgtahu bjet, akak nak masuk rumah gak nih
g tahu mana beli sumber2 yg under bjet ye..
tqvm
love u..... ;p

Mya Elzara Batrisya berkata...

hai kak eja...
Budget ciput jer kak...
lepas buat grill, awning,wayering, kitchen cabinet & tile...

Rumah nyer pun alahai kecik cepoettt jer.. hehehe

Tapi kalau akak nak cari tile yg cantik2 dgn harga borong.. akak g kat Depan Balai polis sentul.. kat situ... akak mst rambang mata nengok tile yg mcm2 bentuk..mcm2 rupa...mmg murah & berbaloi2..

kalau akak nak pasang Grill D rasa tempat yg D buat nie... murah... D servey tempat lain (area puchong jerlah)... semua nak RM 3-4K grill SAHAJA tidak termasuk Awning...tp tempat dia...Grill + Awning 1 rumah separuh dr harga yg kedai lain bg... Berbaloi2..

Kitchen Kabinet D tempah terus dr kilang...jenis yg biasa2 jer.. asal boleh simpan brg heheheh... tp, D tak berani nak cakap ok ker tak sbb belum pasang lgik... kalau ikut abg D kata cina nie buat kerja kemas...

kalau akak nak carik Kipas & lampu yg murah2, akak carik kat bandar bukit puchong, mmg ok harga dia... leh tawar menawar lgik...

insyaallah kalau akak contact no D boleh bg. :)

SELAMAT BERPINDAH RUMAH KAK Eja!!! hehehe