05 Oktober 2011

::Petua Mak Mertua Saya::

Mak mertua saya pesan, kalau nak bagi anak2 nie tak bergaduh satu sama lain, petuanyer.... Tali pusat anak yang dah tertanggal tue, kena simpan dalam satu bekas... kalau ada 10 anak... 10-10 tali pusat tue simpan sekali jgn di asing2 kan.


Kalau saya peratikan anak2 mak mertua saya (adik2 ipar) saya... mmg semuanyer rapat, tak der pun nak gaduh2 atau selilih faham antara satu sama lain.. tp bukan kata tak bergaduh langsung... adat lah adik beradik masa kecik2 mmg lah bergaduh, tapi tak derlah dorang bergaduh sampai ke tua.Kalau susah sama2 tolong... belum pernah lah saya tengok atau dengar adik beradik En Hubby nie bergaduh, bertegang urat sampai tak bertegur sapa....



Ader setengah2 adik beradik, Asyik nak bergaduh jer dr kecik sampai besar, buat hal sendiri, cemburu antara satu sama lain, tak boleh nak lebih kurang, kalau boleh tak nak lah benda mcm nie berlaku dalam Keluarga.

barulah rasa sejuk perut bila tengok anak2 semuanyer bersatu hati.




Tiada ulasan: