14 Ogos 2012

::Dokter ROHAYA... I Lebiuuu::


Entry sedikit gila...
Baru lepas jumpa Dokter "Kesayangan Hamba"
Dokter ROHAYA....
Masuk2 jer bilik Dokter....

Dr Rohaya : Heii U.... lama tak jumpa....

Saya : Hehehe.. tak sakit mcm mana nak jumpa Dokter....

Dr rohaya : Yer Tak yer kan...  Aper Cerita.. nampak makin sihat sekarang....

Saya: Tue lah.... terlebih makan Kek coklet resepi yang dokter bagi dulu tue lah...

Dr Rohaya : hahaha.... (gelak sambil pegang perut yg menten kempis mcm anak dara...)

Sy : Dokter.... saya rasa mcm contraction nak bersalin lah....

Dr Rohaya : U biar Betul..... (pandang saya dr atas smp bawah... pegang2 perut sy yg penuh dengan lemak2 tepu...)

Saya : Betul dokter.... sakit.... bila dia datang tue.. rasa mcm nak guling2 kat lantai... saya tengah period nie.. tapi darah keluar berketul2 mcm hati ayam..... bulan lepas saya period darah tak berhenti nak dekat 23 hari....

Dr Rohaya : Meh  I scan dulu....
(masa tengah2 scan tue.. Dr Rohaya Kerut2 kening.....)
U.... I rasa mcm ader problem lah kat dalam rahim U nie.....

Saya : Pregnant ker Dokter?????

Dr Rohaya : Nooooooo lah....!! (sambil geleng2 kepala)

Saya : habis tue kenapa???

Dr Rohaya : I tak boleh nak cakap banyak... I buat surat refer Hospital. nanti U bagi jer kat Emergency.

Saya : Boleh pegi hospital Esok Lusa kan dokter

Dr Rohaya : U!!! .... (sambil jegilkan mata).... nak tunggu Ambulans datang ambik U kat rumah ker???
jangan main2 dengan kes yang bersangkut paut dengan Rahim... takut nnt tak der peluang nak dapat anak lagik.  Ok Sayang.... dengar cakap I....Kena pegi hospital hari nie jugak... 

Saya : (Senyum sampai telinga bila dokter Rohaya panggil saya sayang.... Yabedabeduuuu!!! )



Nota :
Sebenarnyerrrrrrr..... Entry nie saya terlupa nak Publish hujung bulan lepas.  Ngehhhhhh...ngehhhhh....




Tiada ulasan: