15 November 2010

::Janji Maklang::


Dah 2 Minggu janji ngan anak2 buah saya, Shira & Farah nak buatkan kek untuk diorang... Janji Harus dikotakan... cewahhhhh Maklang yo yo Ooooo jer..... heheheh

Bahan2 untuk membuat kek Cokelet telah dirembat dr kedai kek "Keju Sedap"....




500g Tepung Kek
200g Minyak Seri Murni
100g Air
4 Biji Telur Ayam

Cara2 nyer sgt mudah.... campur semua bahan2 pastue kacau sampai sebati... pastue tuang dalam loyang ( sy asingkan 2 adunan , 1 untuk sy & 1 adunan lagik untuk anak2 buah saya)...pastue bakar selama 45 minit....

Pastue nak bagi nampak best ... letak coklet cair & tabur gula2 yg colorfull kat atas kek... Macam nie...

@__@



@__@






Tengokkk... anak dara nie... excited sgt nak tolong mama dia letak gula2 yg kalerfull tue kat atas kek.... Muka Mya sgt "selebet" sbb baru bangun dr tido....




Ini dia rupa "Kek Comot" Maklang....
sedihhh... sbb sy sorang jer yg makan kek nie.... En Hubby jamah sikit jer.... dia mmg tak suka makan kek.... huhuhu




Yg nie untukAnak2 buah saya....

Maka....Tertunai sudah janji Maklang.....




2 ulasan:

zaril berkata...

saya mahu juga.... :-(

Mya Elzara Batrisya berkata...

Heheheh.....
nnt akak buat untuk iza yer... tp klu tak sedap jgn marah yer... :)