11 November 2010

::SOLD::




Tak sangka.... yg beli tanah & rumah abah tue adalah bekas Cikgu Sekolah rendah saya dulu... "Cikgu Norlaila".... terasa kecik pulak dunia nie bila jumpa Cikgu Laila masa teman abah pg pejabat peguam hari isnin lepas.

Semua dah selesai....keputusan yg abah buat nie sukar untuk saya terima, tak boleh nak bayangkan hidup berjauhan dgn mak & abah... sebelum nie klu rasa rindu terus jer terjah umah mak & abah, kalau teringin nak makan masakan mak terus jer drive sampai depan pintu umah mak & Abah.... Al maklumlah rumah sy ngan mak cuma 10 minit jer dah sampai.

Saya tak pernah berjauhan lama2 ngan mak & Abah, dulu masa sekolah menengah sy sanggup tolak tawaran masuk sekolah Teknik kat pahang, lepas SPM dapat tawaran masuk UTM Skudai saya sanggup register KLIUC kat bangi jer sbb dekat ngan rumah. Itupun klu boleh nak balik hari2 tak mo duk Hostel, klu hujung minggu tak dapat balik umah mst mak & abah datang Hostel bawak saya kuar makan.

Lepas nie (lagi sebulan lebih)..... mak & abah pindah duduk kat Teluk Intan Perak... kalau ikutkan tak lah jaun sgt.. cuma 2 jam lebih jer sama macam balik Pahang. Tp..... bukan boleh balik hari2 mcm sekarang..... klu nak balik kena tunggu Weekend atau cuti panjang... itupun klu En Hubby cuti sama ngan saya.... Lepas nie susahlah nak ajak mak kuar jenjalan window shopping.... lepas nie klu rindu kat mak cuma boleh call & tengok gambar mak & abah jer lah.... Lepas nie sy dah tak leh nak luahkan perasaan sambil nangis2 dekat mak mcm selalu....

Uwwwaaa!!!!!! sedihnyerr.... rasa mcm nak ikut Mak duduk kat Kg jer....



Tiada ulasan: