28 Disember 2010

::Hadiah dari Nenek...::


Coretan buat Mya Elzara Batrisya.





Mama mmg dah lama niat nak belikan Telekong untuk Mya kebetulan hari tue, Nenek pg Kelantan , mama pun Kirim belikan telekong untuk Mya, Tp masa Nenek bg Telekong tue pada Mama, Mama nak bayar telekong tue.. Tp nenek Tolak.... nenek kata.... telekong nie hadiah sempena hari Lahir Mya yg ke 3. Mya suka sgt bila mama tunjuk telekong dari Nenek nie. tak sabar2 Mya ajak Mama Sembahyang.

Hari pertama Mama ajar Mya ambik Wuduk. Mya bersungguh2... sampai habis basah2 baju dibuatnyer. Terpaksa suruh Mya tukar b
aju lain sebelum pakai telekong, dah bentang sejadah semua, Mama suruh Mya ikut mama dulu.

Al-hamdullillah... Mya ikut jer apa yg mama buat. Mama Rukuk.. Mya Rukuk.. Mama Sujud... Mya pun sujud.....ader sesuatu yg membuatkan mama nak tergelak sampai sekarang ialah.... masa mama tgh baca surah Al fatihah, Mya ikut jugak baca... tp bukan surah Al-fatihah..... Mama dengar Mya baca "Doa Makan".... aduhai.
.. Mya...Mya.... Boleh lah yg penting semangat Mya nak belajar sembahyang.

Mama Tak tahu nak gambarkan perasaa Mama saat Mya ada sebelelah mama, sembahyang sama2 dengan Mya. Mama rasa terharu & sgt gembira. Mama betul2 tak sangka..... anak sebesar Mya dah mula nak belajar sembahyang. Mama berdoa semoga didikan mama yg tak seberapa nie akan menjadikan Mya anak yg soleha & Taat kepada Perintah Allah .

Terus terang mama katakan.... Mama masih belum layak untuk Bimbing Mya ke jalan Allah. Insyallah, Mama akan cuba sedaya upaya belajar mendalami ilmu agama untuk memperbaiki diri mama.





4 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

alahai commelnya mya..
teringgat kakak chantik, kalau dia sembahyang ( ikut je pun)
kdng boleh habis ikut, tp biasanya dia boleh ajak si ariq bergaduh, bila ayah bagi salam dia pun sibuk2 bg salam ..sabar jo lah... ;p
bila tanya pasal buat adik, jawapanya adik kacau kakak sembahyang..alasan

ibuayahdamia berkata...

comelnya....moga2 kita sebagai ibu bapa beri yg terbaik utk anak2 kita kan..sebab esok2 kalau kita dah tak der...itu jer yg boleh kita bekalkan utk mereka...aminn

kakngah berkata...

sejuk jek tgkmya bertelukung begitu. semoga menjadi ank yg soleh ya...

Mama Mya elzara berkata...

sayang ibu
Hehehe....biasalah kak budak2. Mya pun smbil ikut sambil pusing kanan pusing kiri..

ibu damia
Betul apa yg ibu damia kata tue... salah satu harta yg kita akan bawa ke mati, "Doa dari anak2 yg soleh & solehah"....

P/s : terima kasih ibu damia sbb sudi ke blog saya... :)

Kak Ngah

Terima kasih kak ngah... Insyaallah , semoga Allah buka pintu hati Mya untuk jadi anak yg soleha...