19 Mac 2011

::Pengalaman disembelih::






Hehehe... tajuk macam sembelih ayam jer kan... tp bukan nak citer pasal sembelih ayam... sebenarnyer hati nie tergerak pulak nak cerita pengalaman bersalinkan Mya Elzara Batrisya 4 tahun yang lepas.

Pengalaman yg sangat menginsafkan diri....

6.12.2007

Sy ditemani En hubby datang ke Hospital Serdang untuk "Serah Diri".... macam penjenayah yg dikehendaki lah pulak kan... mmg lebih kurang macam tue lah.... 2 minggu sebelum serah diri dokter mintak saya pilih tarikh untuk di Operate. saya pilih 7 haribulan.. sbb tarikh tue adalah sama dengan tarikh lahir En Hubby....kebetulan... 7hb adalah hari Jumaat... mengharapkan keberkatan pada hari jumaat penghulu segala hari....


Settle semua, saya pun dimasukkan ke Wad. Malam tue, dah start kena Puasa. Pukul 8 malam saya & geng2 yang akan disembelih a.k.a operate esok, diminta beratur di depan sebuah Bilik.... saya pun bertindak mengikut arahan Nurse.... sorang2 di panggil masuk... sampailah giliran saya... agak2 apa yang saya kena buat kat Bilik tue???.... heheheh... rupa2nyer nurse2 kat bilik tue ditugaskan untuk mencukur bulu2 yg tumbuh liar kat "Tuttttt" ibu2 yg akan di operate esok...


Maluuuuu sgt time tue... sib baik saya dah siap "tebas" awal2 dari rumah... tp nurse still jugak nak Check. Lepas semuanyer selesai... saya balik ke katil, berehat & tenangkan fikiran.... cuba nak lelapkan mata.. tp tak berjaya... Hati mana yang tak risau... perasaan nie mcm banduan menunggu masa untuk ke tali gantung esok pagi....



7.7.2007

5.30 pagi - Bangun , Mandi & bersiap sedia menanti Nurse yang akan datang untuk buat pemeriksaan. bila2 masa saja nama saya akan di panggil untuk disorong ke dewan pembedahan. Pagi tue, pertama kali dalam hidup merasa sakit,perit & menderitanyer bila dipakaikan tiub pada saluran kencing... Ya Allah... menggeletar satu badan bila nak kencing.... sakit Woooo!!!! jalan pun dah terkengkang-kengkang time tue sbb tak selesa.


10.00 Pagi - Dapat jumpa Mak & En Hubby.... mulut tak putus2 minta maaf pada Mak & En Hubby, Minta En hubby Ampunkan dosa saya selama saya enjadi isteri nyer.....Minta mak Ampunkan dosa Anaknyer semenjak saya dilahirkan, mintak mereka halalkan makan & minum saya, Mintak mereka doakan saya selamat bertarung Nyawa di dewan pembedahan nnt (bukan bertarung dgn raksaksa yer...). Air mata nie tak henti2 mengalir.... bertambah deras bila melihat air mata Mak & En Hubby juga turut mengalir. Saat nie saya tak lepaskan peluang untuk menatap wajah Mak & En Hubby sepuas2nyer... takut kalau2 itu adalah kali terakhir saya melihat mereka....


11.45 pagi - Nama saya dipanggil untuk di bawa ke Dewan pembedahan.... Mak & En hubby mengiringi saya ke sana.... perasaan sgt takut & berdebar-debar.... rasa mcm nak lari dari Hospital.... Mulut sy tak henti2 berighstifar, mengucap & membaca Ayat kursi sepanjang perjalanan ke dewan pembedahan.


bersambung.....






1 ulasan:

Miss Awa berkata...

erk...bulu kat tuutt pun die mau tgk ke??malunye..hahhaha..!!!