22 Mei 2011

::Sebelum & Selepas Kejadian::




Sebelum Kejadian



Sewaktu Kejadian



Selepas Kejadian



Hehehe... inilah wajah terbaru Mya.....

Alkisah nyer pagi semalam.... Cik Mya nie bangun awal.... entah apa yg dia buat kat ruang tamu tue pun saya tak sedar... sbb sy ada dalam bilik. pastue... kuar jer bilik.. nampak ader rambut kat lantai.... bukan sikit... tapi BANYAKKKKKK!!!

Dah agak.. mst Mya gunting rambut dia sendiri... bila tanyer...


Mama Mya : Kakak guting rambut kakak yer???

Mya : Sorry Mama....

Mama Mya : kakak Tak suka rambut panjang ker???

Mya : Kakak nak rambut mcm Ain.....


Mmg semenjak 2 menjak nie Mya selalu cerita pasal rambut kawan dia yg nama "ain" tue... jadi... pagi semalam.... lepas sarapan kat kedai Mamak.... Kami bawak Mya pegi saloon rambut. Berat jugak Hati saya nie nak potong rambut Mya... sbb dari lahir sampai sekarang, rambut belakang Mya tue mmg saya tak pernah potong... cuma selalu trim rambut depan jer.


Dr zaman anak dara lagik Sy mmg suka nengok budak2 rambut Panjang. Selalu niat dalam hati, bila dah ader anak nnt, saya nak anak saya pun rambut panjang mcm diorg, kalau boleh nak rambut anak saya perang2 pastue Curl kat bawah.... Alhamdullillah.... Angan2 saya tue mmg dimakbulkan.... cuma... rasa tak puas jer nengok Mya berambut panjang.


Mulai Esok Pagi....dah tak ada lagi Aktiviti mengeringkan rambut Mya & mengikat Tocang kat rambut Mya sebelum pegi sekolah.... Sbb sekarang rambut Mya dah pendek, tak perlu nak Ikat2 lagik.




2 ulasan:

nadia ar-rumaisha berkata...

alahaiii totaly berubah.....tapi tetap comel.....cute...

mama Mya Elzara berkata...

TQ Nadia... :)
tp tuelah sayang jugak bila dikenang2 balik.

bayangkan dari bersalin sampai umur nak masuk 4 tahun akak tak pernah pun potong rambut belakang dia tue...