19 September 2011

::Suara Perempuan menangis di Wad GA::

Kisah nie bermula pada malam pertama saya dimasukkan ke Wad GA, HTI... saya di hantar ke wad lebih kurang pukul 2 pagi.... rasa seram jugak time tue melihat keadaan sekeliling hospital yang sunyi sepi....


Saya ditempatkan di katil No 8. sampai jer di katil, saya lihat katil sebelah saya bertutup dengan Tirai (langsir).... dalam hati saya berkata, mungkin pesakit katil sebelah saya nie nak kan Privasi, sebab tue tempat dia bertutup dengan tirai...


Lebih kurang pukul 2.30 pagi... saya baru jer nak lelapkan mata, tiba2 terdengar suara perempuan menangis sayup2 hinggap kat corong telinga saya.... bunyi dia macam orang tengah merintih... makin lama makin sayup.... saya pandang kiri,kanan & depan .... saya tengok semua pesakit tengah nenyak tido....


Jantung saya mula berdebar2.... Suara perempuan menangis terus kedengaran.... sekejap suara tue mcm jauh jer.... sekejap suara tue mcm dekat jer dengan telinga saya.... kalau ikutkan hati... nak jer saya tekan Loceng kecemasan kat tepi katil saya, tapi....


Saya tengok jam dah pukul 4.30 pagi, suara tue masih tak hilang....saya terus pejam mata rapat2.... sampaikan saya nak kencing pun saya tahan sampai ke pagi.. sbb takut nak ke tandas... sedar2 pukul 7 pagi... itupun tersedar bila nurse datang kat katil nak ambik tekanan darah.


Lepas Nurse ambik tekanan darah.... saya duduk termenung teringatkan suara perempuan menangis malam tadi.... hantu ker???



1 ulasan:

armouris berkata...

lagi info tentang menangis di SIHAT SELALU - Kenapa Perempuan Lebih Banyak Menangis