19 September 2011

::Suara Perempuan Menangis Part 2::



Sambung Cerita "Suara Perempuan Menangis Di Wad GA"


Tengah duduk termenung tue... tiba2... pesakit kat katil sebelah saya bukak tirai (langsir) dia.... Dia macam terkejut bila nampak saya ada kat katil sebelah dia....

Terus dia tanyer saya

Pesakit Katil No 7 : "Bila akak masuk sini???"

Saya : "Pukul 2 pagi tadi dik...."

Pesakit Katil No 7: "Oooo....saya tak sedar pulak akak ada kat sebelah...."



saya senyum jer, bila dia cakap mcm tue....



Pesakit Katil No 7 : "akak ada dengar orang menangis semalam????...."



Saya terus terperanjat bila dia tanya soalan tu.... maksudnyer bukan saya sorang jer yg dengar suara perempuan menangis semalam.....



Saya : "Ha ahh akak ada dengar suara org menangis semalam... seram akak....."



Lepas tue pesakit katil No 7 nie pun ketawa.....
saya jadi Konfius... apesal dia ketawa??? tak takut ker???



Saya : "naper Dik??? benda tue mmg selalu ganggu pesakit kat sini ker??"

Pesakit Katil No 7 : "Tak lah kak.... yang menangis tue... Saya lah!!.... saya menangis sbb tak tahan rasa sakit nak bersalin.... "

Saya : Lorrrr adik ker yang nangis semalam.... naper nangis mcm tue... seram akak...




Lepas tue pesakit katil No 7 tue terus tinggalkan saya yang masih dalam keadaan Blurrr.... apalah nasib badan... pagi2 dah kena "kencing"... hehehe


Masa nak mandi, ada sorang kakak tanya saya pasal pesakit katil no 7... sbb Kakak tue nampak saya duduk sebelah katil pesakit no 7 tue, jadi kakak tue pun ceritalah perihal budak tue, sempat lagik kami duk "Bergosip" dalam bilik air....hehehe

Kakak tue kata.... Semua Jururawat & pesakit kat Wad GA memang bengang giler dengan pesakit kat katil No 7 nie... sbb dah 5 hari dia masuk Wad.... 5 hari jugak lah dia duk ganggu tido pesakit2 kat wad tue dengan suara menangis dia yg Ala2 mendayu2 tue.... kalau sekejap tak per... ini nak dekat 24 jam dia duk menangis mcm tue.... yg pelik nyer... bila suami atau kaum keluarga dia datang tengok dia, elok jer dia tak nangis... siap gelak2 lagi....


Alahai.... macam2 ragam manusia nie..... tapi nie baru satu cerita... ader banyakkkkk lagik cerita yang saya nak kongsi kat sini.... tunggu yer....



1 ulasan:

armouris berkata...

lagi info tentang menangis di SIHAT SELALU - Kenapa Perempuan Lebih Banyak Menangis