13 Disember 2012

::Temubual Eksklusif bersama Mya Elzara Batrisya::


Hari selasa ari tue kan Selangor cuti... Makanyer kami anak beranak pun tak der buat apa kat umah melainkan "membungkang" depan tv.....

Tetiba datang idea nak "Temubual" si kakak Batrisya (Tcha) , sajer nak tahu apa jawapan yang dia akan jawab bila kita tanyakan sesuatu yang luar biasa.... setiap jawapan yang Tcha bagi saya catit kat dalam buku nota  .... ada soalan2 yg buat saya nak pecah perut bila dengar jawapannyer... kelakar sgt!....


Mama : Apa kerja Perdana Menteri?
Tcha   : Tangkap Pencuri 
(bila pulak lah PM kita pegi tangkap pencuri kakak oii..) 


Mama : Apa kerja Pramugari 
Tcha   : Tembak pencuri 
(pencuri lagik.....)


Mama :  Materialistrik tue apa?
Tcha   :  Untuk Bibir kita jadi cantik... tapi ...jangan letak comot2 nanti tak cantik.
(itu bukan materialistik kak... itu.. LIPSTIK...adoiyaiii)


Mama : Sosial tue apa pulak??
Tcha   : "Hotdog" kita kena makan jangan membazir....
(mesti dia ingat sosial tue = Sosej....hehehe) 


Mama : Ultraman ada berapa adik beradik? 
Tcha   : Ada 5 orang.... namanyer Max, Ziro, Tiga, lima, 
Mama : lagik sorang?
Tcha : Tiga..... 
Mama : mama dah tulis tiga... lagi sorang  lagik
Tcha : kakak pening lah..... sebab "otomen" ader banyak sangat 
(pening pulakkkk..... ) 


Mama : Kakak Gastrik tue apa? 
Tcha   : Gas untuk isi minyak kereta dengan lori....
(suke2 hati dia jer..... ) 


Mama : Setiausaha kerja buat apa?
Tcha   : setiausaha tue dia berlatih untuk senaman
 (Senaman??? ...... patutlah setiusaha cantik2 belaka kerja dia senaman jer hari2)


Mama : Primadona tue apa? 
Tcha   : Ialah air Rabena, boleh minum tapi masam sikit
(air Rebena pulak dah...) 


Mama : Kakak tahu tak.... Siapa penyanyi paling Popular??
Tcha   : Tahu.. namanyer Adriana...
(Adriana tue kawan satu kelas dia....)

Mama : Pelakon paling Popular 
Tcha : Udin.....
(kawan sekolah dia jugak... entah bila lah si Udin nie jadi pelakon...)  


Mama : Kakak dah besar nak beli kereta apa??
Tcha    : kakak nak beli kereta WIRA...
(wira jerrr?? untung suami kakak nanti.... ) 




Nota : 
Sekadar coretan untuk masa akan datang.... nnt bila umur kakak dah 20 tahun... kakak baca balik blog mama nie.. mesti kakak tergelak sendiri....  tapi waktu tu...kalau mama yg baca entry nie,  mama akan mengalir air mata ... sebab... kenangan nie hanya akan datang sekali....5 tahun akan datang dah tak akan ada lagik jawapan mcm nie dr mulut kakak....  



6 ulasan:

Amanda Suria berkata...

jap nak gelak.....hihihihi...anak2 sweet jer bercakap ikut apa yang terlintas dalam otak...

Mama Mya berkata...

Amanda Suria

Hehehe.....
yerlah... ikut dan dioa jer nak cakap.... tapi kadang2 tue sampai tak larat nak layan apa yg dia duk cerita...

zaril berkata...

Sumpah hilang stress hari ni.. tca2..

mama ila berkata...

Hahahaaa... Comellah kakak tcha nie. Good answer.. M.der pun x penah pikir itu adalah jawapan yg logik. Hihii.. ;-)

kasihibu berkata...

Lawak...ni buat tag dik..akk nak cuba tanya kc pulak;-)
Kc 5 tahun mya berapa tahun eh?

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

hahah comelnye semua jawapan dieeee,,haha lawak jek