09 Disember 2012

::Suke Gigit Kuku kaki::

Kabare kawan2 waras orak?
Hehehe ada yg tak paham ker? bahasa japun nie?
maksudnyer 'apa kabar kengkawan? sihat tak?......
nnt kita belajar bahasa jepun dgn "Wak Gelas"...

Mana menghilang selama 2 minggu nie?
saya pegi 'bertapa' kat gunung ledang mencari idea...
hehehe....walaupun blog tak berupdate.... tp aktiviti
"mengskodeng" blog kengkawan masih berjalan lancar.

Nak citer pasal tabiat luar biasa anak sulung saya si Batrisya tue.
saya pun baru perasan 2,3 menjak nie....
nak tau apa dia suke buat skrg?
dia suke gigit kuku kaki!!
Ohh Emmm giiiii!
ikut perangai saper lah nie!

yang saya perasan... aktiviti menggigit kuku kaki akan berlaku
setiap kali dia sedang asyik menonton cerita ultraman...
tak tahulah apa kaitannyer cerita otroman dgn kuku kaki...
time cerita2 katun yg lain tak pulak dia nak gigit kuku kaki dia.

Dah banyak kali saya warning kat dia jgn buat mcm tue lagik
tapi...sehari dua jer dia ingat... pastue dia buat lagi
semalam lagik best.... dia tak dapat gigit kuku kaki dia...
dia pegi gigit kuku kaki adik dia si Balqis.
 yg adik dia nie pun syok jer layan kakak dia gigit kuku kaki dia... patutlah senyap jer 2 beradik nie... klu tak riuh rendah rumah mcm ada empat belas org anak......

Tolonglahhh... klu kengkawan ada petua yg mujarab
untuk mengubati penyakit anak saya ini...
saya sgt risau memikirkannya....


sekian...
-ibu rungsing-

6 ulasan:

chintaliza berkata...

Parah!! Ingatkan balqis.. Adoilah.. mcm2 lah cha ni..

Mama Mya berkata...

org tua2 kata.....kalau balqis yg suka gigit kuku kaki tanda nyer nak ada adik lagik... Tapi klu kakak nyer yg suka gigit kuku kaki tandanyer apa? Hehehe

NrlAidaHml berkata...

aida pon mengalami masalah yang sama mamamya..Geram je dengan Aqil tu kalo dia start gigit kuku kaki dia..kdg2 tu sampai menyorok dlaam comforter semata2 tak bagi kami nampak ape dia buat..haih..pening jugak ni..hihihi

Diana berkata...

Mommy Aida

Iyer ker aida... lorrr ingatkan saya jer yg rungsing dgn tabiat anak saya yg sorang nie....

tue lah bukan apa... takut terbiasa sampai besar.... kaki tue kan kotor.... klu gigit kuku jari tue boleh diterima lagik...

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

hehehe boleh pulak die gigit kuku kaki ye, biase denga gigit kuku tgn ,hihihih

LYAfrina berkata...

Ank lya lak..habit dia gentel cuping telinga dia..everytime..