17 Oktober 2012

::Anak No 2::




ANAK MANJA EMAK ♥
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^
(Betul!!!! 100% betul!!! saya mmg anak MAK!! lagi2 saya sorang jer perempuan... mmg Kamcing Habis... ) 

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia
kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.
(hehehe...) 


TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)
(Tak jugak... kadang2 saya pandai pujuk En Hubby... Contohnyer... "B nak beli nie boleh?? Mula2 dia kata tak boleh,  pastue bila saya pujuk2.. dia kata ok Boleh!"...See.. Pandai kan saya pujuk... hehehe )  

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D
(saya Sokong!!!!) 


HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.
(Oh.. saya tak lah degil sangat... kadang2 jer...) 


HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.
(Yes!! hati lembut mcm Roti Tisu)


BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.
(ermmm.. yg nie tak berapa pasti sgt....) 

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.
(tak lah... sy ok jer bila terima arahan dr bos.....cuma.. setiap arahan mst TERANG & JELAS)

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.
(hehehe.... Contohnyer mcm cerita saya & Abg Driver lori kat Opis nie.... pagi gaduh siap nangis2 tengah hari  dah ok sembang2 minum kopi.....) 


PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.

(Yang nie Tak betul... sbb sy memang tak Up to date langsung... tak pandai bergaya, main sarung jer apa yg ada depan mata..) 



Note: copy Paste dr FB

5 ulasan:

JaSSNaNi berkata...

isy isy isy.. geleng pale dengar citer anak no.2.. hehehe..
anak no2 akak plak.. sangat2 manja.. dan sangat2 cepat tersentuh.. tapi dia pandai jaga diri.. :)

Mama Mya berkata...

Jasnani

Hehehe... anak no 2 nie mmg lain mcm sikit kak... tapi percayalah kami anak no 2 sayang sgt2 kat Family...

:)

Mak Wardah berkata...

Salam kenal...macam2 kisah anak2 nih...

zaril berkata...

Kak.. nanti nak copy.. nk paste gak kt blog.. ;-)

amaniammar berkata...

salam kenal..
kalu ank sulung cmne lak..
sy ni ank sulung my other half ank kedua..
dr pembacaan almost kena pd my other half..
tang pujuk memujuk x menahan..mmg x prnah pujuk..lg buat dek je..(walhal dia th bini dia tgh hangin...)