31 Oktober 2012

::Misteri seluar Levi's bersize 34::


Pagi Isnin yang lepas, saya semangat berkobar2 nak menerai pakai seluar Jeans Levi's Palsu yang saya borong kat Rantau Panjang masa Raya Haji ari tue... Punyalah "terasa hati" kat penjual seluar tue... saya ckp nak size 32, dia pegi bagi size 34 (kurang pendengaran agaknyer) ... malas nak tungu dia gie ambik stok size 32 yg saya nak, saya pun ambik jer seluar size 34 tue... dengan rasa penuh "YAKIN"...dalam hati berkata :-

" Mesti longgar giler suar nie... 
Tak pernah dibuat perangai beli seluar size 34, buang tabiat ker  apa  aku nie... " 


Maka nak dijadikan Cerita "Misteri"... pagi isnin tue nak gie kerja saya pun sarung lah seluar tue siap standby tali pinggang kot2 lah longgar kan.... Tarik punya tarikkkk... sampai berpeluh2 ketiak....Hasilnyer...

Seluar tue leh sarung sampai kat atas lutut jer... nak tarik sampai peha pun tak lepas, ini kan pulak nak sampai ke punggung....  saiz 34 tak muat????  "MISTERI" nie.... Nak sedapkan hati... sy bukak seluar tue... konon2 nak cek dianyer size... kot2 lah penjual tue terbagi size 24 kat saya... kannnn...


dan....


Terang2 angka 34 tercatat di seluar itewww....


Termenung panjang saya.... memikirkan nasib perut buncit saya ini....



(Sekadar gambar Hiasan)


NOTE:
Nasik,Plezzzz saya merayu sangat2 pada kamu..... tolong  jangan lalu di depan mata saya!!!  
kamu jahatttt.!!!!! kamu jahat!!!!  kamu lah yang menyebabkan saya semakin Comel... !!!!! Huwwwwwaaaa!!!







11 ulasan:

mama ila berkata...

Hehee.. Klu akk try umah ila aritu, leh ila tukar keesokannya kat r.pnjg.. Bukan jauh pun kak. Huhuu.. ;-)

chintaliza berkata...

Kak.. suar kat sane mmg saiz die tak betul lah kak.. masa kite g reramai der kawen aritu pun za beli gak suar.. tapi tak bleh pakai.. padahal masa tu tak ada lah gabak mcm skang..

kasihibu berkata...

adik..akk senyum baca entry ni..jgn marah...kita sekapal..(",)

Mama Mya berkata...

Mama Ila

Itulah ila... "Kompidennnn " sgt yg seluar tue mst besar punyer... pasal tue akak tak terai pun pas balik dr rantau panjang... kalau akak tahu jadik bergini.... baik akak mintak saiz 40... tak der masalah....

hehehe

Mama Mya berkata...

Zaril

Pas nie tau lah.... kalau nak kirim seluar kat Cik Puan zila... kena order size 40 dan keatas... hehehe

akak rasa dia ikut size org Thailand kot.. sbb org thailand kan kecik2 molek...

Mama Mya berkata...

Kasih ibu


Ishkkk nak marah apa nyer kak... dah mmg kenyataan.... bukan mimpi lagik... saya terima dengan Redhaaaaaaaaaaaa


hehehe

NrlAidaHml berkata...

Kadang2 kan MamaMya size seluar copyright ni tak sama dgn standard ni..be positif k..hihihi...Diet utk sihat pon takpe...

Mama Mya berkata...

Mommy IAda

Itulah.. selalu sy pakai size 30 jer klu beli yg tak palsu punye.... sbb dah agak dah paling kuat pun 32 dah kira besar lah... sekaliiii... 34 pun tak muat... nie mmg dah tak boleh dimaafkan... hehehe

mama adam berkata...

kelakar ler akak nie hihihihiii

Tanpa Nama berkata...

Mama ila. Nk tny ckit ni

Tanpa Nama berkata...

Mama lia: akak tgl dkt ngn rantau pjg kn, blh mira mtk tlg. Nanti mira bankin kan duit. Mira nak tlg blikan seluar jew kak. Ni nme fb mira- mieyra syamieyra