24 Oktober 2012

::Mama Tak Sayang Kakak::


Hari tue...
Kakak Moody jer....
Muka masam... duduk belakang sofa
saya tanya kenapa???
dia menjeling,  mulut muncung kedepan...
saya pujuk dia suruh dia cerita kenapa dia mcm tak puas hati dgn saya....

Lepas tue keluarlah butir2 ayat dr mulut kakak yg buat saya terfikir & jadi sebak....


"Mama Dah tak sayang Kakak..." 


Saper kata mama tak sayang kakak....
Mama sayang anak2 mama
Mama Sayang kakak...
Mama Sayang Qiss...
Allah jer tahu betapa besar nyer sayang mama kat anak2 mama...



"Kenapa Mama asyik jaga Qiss"


Mama Kena jaga Qiss sbb Qiss kecik lagik...
Qiss tak pandai mcm kakak....
kakak dah pandai mandi sendiri, pakai baju sendiri,
ambik air sendiri, semuanyer kakak dah pandai buat sendiri....
Qiss tak pandai berfikir lagik, Qiss tak pandai uruskan diri dia lagik
sebab tue mama kena selalu jaga Qiss, sampai Qiss dah pandai mcm kakak sekarang.


"Kenapa Mama dengan papa Tidur dengan Qiss"

Dulu masa kakak kecik2 pun kakak tido dengan mama ngan papa
bila kakak dah 4 tahun baru kakak tido sendiri...
nnt bila Qiss dah 3 tahun... Qiss tido dengan kakak pulak...
Mama tak boleh suruh Qiss tido dengan kakak sekarang
sebab... nnt kalau Qiss terjaga nak minum susu mcm mana??
Siapa nak buatkan susu Qiss... saper nak salinkan Pampers Qiss....


"Kenapa Mama dengan papa suka cium Qiss"


Kakak Cemburu yer???
Sebenarnyer.....
Tiap2 hari mama cium kakak jugak....kakak jer tak tahu... 
sbb mama cium kakak masa kakak dah tido....



"mama sayang kakak..... sayang sangat2...... kalau mama marah kakak, itu bukan bermaksud mama tak sayang kakak.... mama marah sbb mama SAYANG"



Nota:
Bukan senang nak jaga hati anak2 nie kan.... lagik2 bila jarak usia antara kakak dengan adik jauh 3,4 tahun.... Nie baru ada 2 orang anak... klu ada limabelas.... acamner tue??







12 ulasan:

mama ila berkata...

Heheee... Cute jer mya nie.. So, nak kena cepat iris dpt adik kang jeles cam kakak mya plak.. Kekee..

Kniedaz berkata...

Salam Kenal,
Alahai comelnya kakak
pandai merajuk dah ye..
biasalah anak2 memang macam tu
kita je yg kadang2 xtahan sabar kalau diorang buat perangai..padahal buat perangai sebab nak perhatian kita (nasihat diri sendiri T_T

~MommyAida~ berkata...

alololo syahdunya kakak Mya ni...Anak2 kecik hati kan sbb mereka tak faham lagi..nanti aida pon jenuh nk melayan mat Aqil kalo adik dia dah keluar...pon jarak 4tahun jugak ni..hhuhuhu

Mama Mya berkata...

Mama ila

Hehehe...apa lagikkkk mama Ila... cepat mulakan PERJUANGAN yg belum selesai tue..kikiki

Mama Mya berkata...

Kniedaz

Salam Kenal :) baru jenguk blog Kniedaz tadi... terima kasih sudi "mampir" (kata org jawa) ke blog D...

:)

Sebelum nie si kakak tak mcm nie.. Dia Ok jer.. tp.. tak tau lah sejak 2, menjak nie... nie mcm berangin sikit.... mungkin salah saya jugak.. kurang bg perhatian kat dia.. asyik duk layan adik jer....
Nak buat cam maner.. adik dia lasak sagt... pantang lepa...


Mama Mya berkata...

Mommy Aida

sy rasa Anak lelaki mungkin ok sikit dr anak perempuan...
anak perempuan nie sensitif.... klu anak lelaki dia "Macho" tak kisah sgt.

Aida bila Due?? Take Care yer... :)

zaril berkata...

Ala.. kakak.. sedih makteh baca.. <-sambil tahan air mata..

Wak Gelas™ berkata...

tulaa.. siapala X cayang anak, tapi ada kan.., kannns.. uhhhuUUu

Miss Volvo berkata...

hehehhehe biasa la budak2 HEHEHE. nak perhatian yg lebihhhhhhhhh! klu blh nk dorang je yg d layan haha. buang la word verification tu leceh la nak komen bosan nk teka2 :P

Mama Mya berkata...

zaril

Alaaaa Makteh...
jgn lah sedih2.....
Senyum... :)

Mama Mya berkata...

Wak gelas

betul tue Wak...Mmg ada jugak org yg tak sayang anak. klu tak mcm mana ader peribahasa

"sayangkan anak tangan2 kan... sayangkan Bini tinggal-tinggalkan.. "

hehehe

Mama Mya berkata...

Miss Volvo

Tq sudi ke sini... :)
Oh saya baru buang Words Verification tue...selama nie saya tak tau pulak saya nyer Blog ada WV nie...

Tengkiu..tengkiuu...