11 Januari 2011

::Gigi Depan Patah::






Tetiber jer Gigi sy patah.... dah lah gigi depan pulak tue.... mcm maner nak senyum kalau gigi depan dah patah... Ohh malu!!!!


Walaupun cuma mimpi.... saya tetap rasa takut... sbb dari dulu lagik kalau saya mimpi gigi patah mesti ada sesuatu yg buruk akan berlaku. Mungkin ada yg kata.. semua tue Karut... tapi saya cukup Fobia dengan Mimpi gigi patah.


Masa saya sekolah menegah dulu.... 3 kali mimpi gigi patah.... 3 kali jugak lah orang terdekat dalam keluarga saya pergi buat selama2 nyer....

Masa kat Kolej dulu... satu malam... saya mimpi gigi Garham saya yg bahagian bawah patah.... bangun dari tido hati saya berdebar2... Harap sgt tak ada apa yg berlaku. Lepas seminggu berlalu... tak ada apa yg berlaku... Lapang rasa hati masa tue.

Tapi... keesokan harinyer.... saya dapat panggilan dari Mak,
Opah meninggal dunia.....
Ya Allah... terduduk saya masa tue...


Awal Tahun lepas....
Mimpi yang sama muncul dalam tidur saya...
Kali ini saya dah dapat rasakan mmg akan berlaku sesuatu...
cuma saya tak tahu siapa? yg pasti mereka adalah yg terdekat dengan keluarga saya.

Selang beberapa hari lepas mimpi Gigi Patah tue....
Datuk saya pergi mengadap Ilahi.
Terasa suatu kehilangan yg teramat sgt...


mungkin ianyer hanya satu kebetulan...


Ya Allah.. Lindungi seluruh Ahli keluarga ku....
Amin...



5 ulasan:

Cute MuM berkata...

minta alamat.. nak pos semula hadiah Contest..

Cute MuM berkata...

ok.. dah terima.. nanti pos sekali dengan hadiah yang lain..

Mya Elzara Batrisya berkata...

Terima Kasih cute Mum...

:) nnt dah sampai sya buat Entry Khas yer untuk Cute Mum....

eimma berkata...

aku igt betul la kan gigi patah..huhuhu..sebaik mimpi jer...

abg aku penah cakap..yg bila kita percaya selepas dari mimpi tu sesuatu yg buruk itu berlaku..syaitan akan berusaha utk buat kan benda tu betul2 berlaku..sebab syaitan nak kita percaya kejadian itu terjadi kerana mimpi yg kita alami..wallahulam..

MrS. F!zA berkata...

rsanya mcm pernah jgk mimpi gigi patah...mmpi mengandung pon pernah..mimpi dalam air tsunami pon pernah..yg tu plg rsa terkesan sampai dlm hati..mcm2 betol2 berlaku