01 Julai 2011

::Cubaan Meragut::







Kejadian nie berlaku 2 hari lepas , dalam perjalanan nak balik rumah, saya mmg selalu ikut jalan short cut kat Bukit Puchong... selalunyer mmg ramai yg lalu ikut situ... tapi entah kenapa petang hari kejadian , jalan kat situ lengang tak byk kereta yg lalu...

Saya drive mcm biasa jer.... tp hati mula rasa tak sedap bila nampak ada sebuah motor yang dinaiki 2 org Indi* mengekori kereta saya dengan rapat.... yg duk membonceng kat belakang asyik duk "usha" handbeg yg sy letak kat sebelah seat penumpang. saya cepat2 alihkan Handbag ke bahagian bawah seat saya.

Makin lama makin rapat jer motor nie duk himpit kereta saya.... saya slow dia slow... saya laju dia laju.... saya makin cuak.. sbb kat depan tue ada traffic light....sy berdoa byk2 harap lampu traffic light tue hijau... jgnlah lampu merah sbb kalau sy berhenti sy takut jadi apa2 pulak.... saya takut diaorang nak pecahkan cermin kereta kat sebelah penumpang tue jer, semata2 nak ragut beg saya, padahal bukan ada duit pun dalam beg tue...

Nasib saya baik.... sbb lampu traffic light hijau. saya terus pecut kereta tinggalkan Motor yg mengekori saya tue.... dari cermin pandang belakang sy lihat motor tue buat "U Turn" patah balik ke jalan Bukit puchong.... mungkin diorang nak cari mangsa lain. Wallahualam...

Alhamdullillah... lega sgt bila dapat sampai umah dengan selamat...lepas nie sy kena lebih Alert lagik bila memandu.... kengkawan semua... kalau ada yg Drive sorang diri mcm saya... Please carefully k!... kalau nampak ada org yg mencurigakan tgh duk follow kereta kita... make sure kunci semua pintu, beg tangan letak kat bawah seat, klu rasa nak lebih selamat...bunyikkan Hon bg dorang terperanjat. Bak kata Kumpulan sepah "Panjat Boboiiii"... hehehe


Tiada ulasan: