20 Julai 2011

:: Kamu Sungguh Tabah::

Semalam, saya Add seorang kawan kat FB.. rasa mcm kenal jer walaupun dia cuma letak nama Glamer "Manja". Tak salah saya, Manja nie 1 bilik dengan Fatin, Bilik dia betul2 depan Bilik saya masa study kat KLIUC dulu...

Mungkin dia pun dah tak ingat kat saya lagik, sbb dah hampir 10 tahun rasanyer kami tak jumpa, lagipun dulu Kami kenal tak lama, tak sampai 1 sem pun rasanyer... sbb Manja berhenti belajar lepas ambik Cert.


Pagi tadi... masa duk belek2 FB manja, terbaca pulak Post "100 Days Without U"... sy pun klik lah Blog Manja . saya baca dari 1 entry ke 1 entry.... sampai tak sedar air mata nie deras mengalir... tak sangka terlalu berat ujian yg Allah turunkan buat Manja.


Menghadapi kenyataan, Kehilangan suami tercinta dengan sekelip mata, membesarkan 2 orang anak yg masih kecil, menuruskan hidup sendiri tanpa bantuan suami, Hilang Kasih sayang Seorang suami yg selama ini menjadi tempat bermaja, Ya Allah, Hebat sungguh dugaan mu buat Wanita ini.


Manja...
Andai satu hari nanti saya berada di tempat awak... saya harap sy dapat menjadi seperti awak.. Kuat , Tabah & Redha dengan dugaan yg Allah turunkan. Walaupun saya amat takut dengan kehilangan... Mati Itu Pasti....


Saya doakan semoga manja akan terus Tabah & sabar menjalani hidup bersama 2 orang cahayamata tanda kasih & sayang Manja & Arwah Suami.


Al-Fatihah.... Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat... Amin...



Note : Mulai sekarang..... saya akan lebih menghargai setiap saat yg saya lalui dengan insan2 yg saya sayang.


2 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

akak singgah baca tadi
meleleh air mata.

mama Mya Elzara berkata...

Sayang Ibu
:) dugaan yg Allah turunkan kat kita nie berbeza2 kan kak... saya takut sgt klu Allah duga sy mcm tue... Tp... walau apa pun... hidup perlu di teruskan...