13 Julai 2011

::Saya Dah Tak Larat ::


.






celik jer mata dah terkejar2 nak buat itu ini
hantar Mya g taska, terus g kerja sampai kul 5.30
balik rumah ambik mya kat taska
sampai rumah dah kul 6 lebih...
mandi2, masak2 (itupun klu larat), kemas umah, lipat baju,
basuh baju, iron baju, layan Mya, Check Homework Mya,
siapkan beg sekolah & barang2 Mya untuk esok,
sedar2, nengok jam dah kul 11.00 malam
badan dah letih, mata dah kuyu.. apa lagik.. Zzzzz lah jawab nyer
Esok sambung lagik rutin yg sama....
Ini baru ada sorang anak.... lagik sebulan + Baby pulak....
(fuhh Lap Peluh....)



Tetiba Berangan......


Kan best kalau company sy nie offer kerja half day....
masuk pagi.. balik tghari...
gaji.... dapat Separuh ... hehehe
tak kisah lah, sekurang2nyer masih ada sumber kewangan
boleh bantu En Hubby bayar apa yg patut
yang penting sy ada lebih masa nak uruskan rumahtangga
boleh tengok anak2 membesar depan mata


Kadang2 rasa nak pengsan pun ada bila lalui rutin harian mcm nie...
tapi apa nak buat... itu semua tanggungjawab... klu tak buat.. siapa lagik yg nak buat.






2 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

bila dah biasa nanti boleh atur jadual punya, memula tu memang kelam kabut sikit.

mama Mya Elzara berkata...

Sayang Ibu
Yer ker kak??.. sy nie jenis lembab sikit buat kerja.... klu org lain masak kat dapur tung tang tung tang dah siap... sy nie klu tak berjam tak sah...

Harap2 sy boleh buat apa yg akak cakap tue...