11 April 2011

::Saya tak kuat....::



Balik dari Checkup hari tue... saya terus call mak... bagitau kat mak apa yg dokter cakap... tengah duk sembang2 tue... sy dengar suara mak mcm menangis....


Sy : "Lorrr mak, naper nangis nie?"

Mak : "Mak risau kat angah....klu dulu mak dekat bolehlah mak jaga angah... nie dah jauh... klu jadi apa2 mcm mana??"


Sy : "Tak der apa mak...angah Ok.... nnt klu angah sakit ker.. masuk hospital ker.. angah bgtau lah mak... jgn risau yer.."


Masa nie sy rasa saya sgt cool... sy nak tunjuk kat mak yang sy "kuat" nak hadapi dugaan nie. Selalunyer sy yg akan call mak nangis2 citer masalah saya, tapi malam tue sy boleh gelak2 dengar suara mak menangis... Niat sy sebenarnyer , sy tak nak mak risaukan sy.... sy tahu, sekarang nie mak sendiri pun tengah byk masalah nak dipikirkan. Kalau b oleh Saya tak bebankan mak.


Tp...baru saya sedar... sy tak sekuat yg sy sangkakan.... saat nie.... sy perlukan mak.... sy nak peluk mak... sy nak mak dengar rintihan hati saya.... sy betul2 tak kuat bila fikirkan yg sy perlu hadapi dugaan nie tanpa sokongan mak....


Mak... Angah rindu kat mak.... rindu sgt2....






Tiada ulasan: